Nastupila korizma, a sve puno k’o Marakana

Nastupila korizma, a sve puno k’o Marakana

33 304

Započela je korizma, a s njom i brojna odricanja ili barem pokušaji da se nečega odreknemo. Kava, cigarete, alkohol, Facebook, slatkiši… svatko od nas ima svoje sitne poroke i zadovoljstva koja na neko vrijeme želi izbjeći, zaboraviti ili konzumirati u smanjenoj mjeri te na taj način proživjeti i doživjeti vlastitu korizmu. Velik je broj i onih koji u korizmena odricanja ubrajaju i noćne izlaske. Iskreno, ranijih godina mi ova ideja o redukciji subotnjih izlazaka nije niti padala na pamet jer se takvo što nekako prešutno podrazumijevalo. Četrdeset dana posta, odricanja i skrušenosti su poštivali i oni koji se inače nalaze ispred šanka, kao i oni koji stoje iza njega. Kafići su radili, na kave se izlazilo, grad je bio pun, no nekako mi se čini kako su ranije korizme u našoj maloj čaršiji bile puno dostojanstvenije nego danas.

O ovome razmišljam dok u subotu navečer u jeku korizme s curama sjedim u jednom duvanjskom kafiću i pijem nes od vanilije. Nes od vanilije pijem zato što sam obula ravne čizme, a ne štikle, zato što sam se umjereno našminkala, zato što sam mami rekla da neću nositi ključ od kuće jer ću se vratiti prije nego što ona zaspe, zato što sam se prije par dana vratila iz Zagreba te uz nes od vanilije želim s prijateljicama podijeliti svoje novosti i saslušati njihove. No kako večer odmiče, lokal se puni, a iz zvučnika trešte najnovije cajkaške uspješnice i lake note shvaćam kako dobar dio Duvnjaka još uvijek proživljava tek vrijeme kroz godinu, nikakvu korizmu.

I lagano se ljutim na samu sebe što sam svjesno postala dio toga. No još se više ljutim na duvanjske gazde. Ljutim se na njihove recesija partije. Na deset maraka koje će srednjoškolci platiti na ulazu i onda cijelu noć piti kao smukovi. Pa će onda povraćati okolo, padati u nesvijest, izazivati tučnjave, razbijati aute, gubiti glave. Jer previše je to rakije za nevine pubertetlije. Ljutim se na organizirane prijevoze do noćnih klubova, na tematske večeri za Hercegovce, Dalmatince, maturante, Duvnjake, Livnjake… Na gostovanje levatskih pjevača, a još više pjevačica iz susjedne nam države. Na performanse i plesne točke koje vrlo lako mogu postati predložak za kakav film s nultom stopom morala. Na mnoštvo mobitela koji sve to zorno snimaju i prate.

Tko voli, nek izvoli, reći će neki. I ja ću se složiti s njima. No također ću nadodati kako su mladi ljudi još uvijek u fazi izgradnje, osamostaljivanja, podložni brojnim utjecajima, spremni mnogo toga vidjeti i još više toga probati. I stoga je odgovornost većim djelom na onima koji im pripremaju i nude te sadržaje. I žalosno je onda vidjeti kako uspješni duvanjski i hercegovački poslovnjaci i ugostitelji ključ svog uspjeha i napretka sve više vide u iskorištavanju nezrele mlađarije.

Neka mladi izlaze, nek se vesele, nek popiju koju čašicu viška, nek ih barem jednom u životu ujutro glava zaboli od lošega vina, sve je to za ljude. No neka onda to isto vino plate po regularnoj cijeni i iz birtije odu k’o ljudi. A ne da za deset maraka popiju kišu božju i onda sjednu za volan (redovito ćaćinog) bijesnog auta. Ili u boljem slučaju u autobus koji im je organizirao brižni vlasnik lokala. E to već nekako nije ljudski. Nisko je i mimo svakog dostojanstva. Halali ti onda takav posao i takvog poslovođu!

Marijana Radoš

33 Komentari

  1. Milica Mamić Jako sam žalosna što naše gazde lokala airoditelji su kratkog pamćenja pa brzo zaboravljaju.po lokalima im pjevaju oni koji su nas do jučer ubijali.U Tomislavgradu je nastala jedna velika kriza morala.

  2. o cemu ti to draga milice pricas , malo su ti se klikeri u glavi krivo poslozili pa zakljucujes stvari koje se ne mogu povezati… pevaljke nisu nikog ubijale, da se razumjemo, generalizacije pravoslavaca je postala odvratno okrutna, i prelazi sve moguce granice… i stvarno vise ne mogu da shvatim sta se svi zale na srpske pjevacice i pjevace, ne bi oni dolazili da ih ne slusamo, a slusamo ih i slusat cemo ih jer smo mi narod za takvu muziku, svak na svijetu ima svoju kulturu a nasa je izmedju ostalog i narodna muzika , cajkushe, htjeli mi to ili ne , to je dio nase kulture… dzaba je boriti se protiv toga, ne moze se protiv sebe…

  3. a sto se tice ove djece sto se opijaju, za tu su roditelji krivi , po meni… sto im daju auto, sto im dopustaju izlazak do zore… sto ih ne cekaju da vide kakvi ce doci kuci … i ja sam i pila i izlazila u duvnu , super sam se provodila, ali nikad mi nisu dali auto subotom navecer , nisam mogla od sramote dolaziti u 3 ili 4 ujutro jer “znas se kakve cure su do tih doba vani”, i svaki put bi me cekali da dodjem kuci kada bih izasla, to sto neki roditelji idu mirno spavati kad znaju da im se djeca opijaju i da moze doci do tuce ili ko zna cega ja to nikako ne mogu da razumjem… nisu tu gazde krive , nego kao i za vecinu stvari kucni odgoj, nemarni roditelji…gazda je bilo i prije…

  4. Ne bih se složila s vama da su roditelji u svemu krivi… Ne kažem da ne postoji i njihova odgovornost u ovakvim slučajevima, ali ne organiziraju roditelji “Recesija party-e”…
    Nek’ roditelji puste djecu i sve to, ali “gazde” su ti što ih na to “mame” ili “navlače”…
    Da nema tih partya ne bi se ni djeca tako ponašala.
    P.S. Marijana, članak ti je super, kao i svi ostali… Samo tako nastavi! Svaka čast!!! :)

  5. Draga Marijana,

    Vrlo loš post. Osim što je loš, post je izuzetno isključiv, pa čak ima elemenata i ugrožavanja slobode ljudskih uvjerenja, razmišljanja i opredjeljenja. Sami naslov posta je isključiv, jer se obraća svim čitateljima TG Portala. Čitatelji TG portala su, vjerujem, pripadnici svih spolova, svih vjera, svih boja i svih nacija. Vrijeme Korizme je razdoblje bitno NAMA katolicima, no ne i ostalima. Dakle, sami početak izuzetno loš, neumjesan, da ne idem dalje.

    Čitajući dalje, nailazim na ogromnu dozu licemjerstva. Nisam znao da postoji mjera, odnosno aršin po kojem se mjeri tko je veći katolik: onaj koji sjedi “skušen” u kući i daleko od očiju javnosti, ili onaj koji živi svoj život na način kako misli da je za njega najbolje. Draga Marijana, zaboravljaš da nisi na ovaj svijet došla da sudiš i da prejudiciraš stvari i zbivanja. Ovdje si da proživiš svoj život dostojanstveno, i da pokušaš dati svoj osobni obol, doprinos cijeloj civilizaciji, cijelom ljudskom rodu, a ne samo NAMA katolicima. Sam Bog reče da smo svi braća! Osim toga, sudiš ljude koji s tobom nemaju ništa, koji ti vjerojatno ni zlo ne žele. Sudiš i ljude koji kruh svoj svagdašnji zarađuju prodajom pića i ostalih usluga. Sudiš ljude koji nikoga nisu uzeli za ruku i na silu doveli u svoje lokale da tamo potroše i novac i vrijeme!! Sudiš Marijana, a nisi sudac! Sama bi morala znati da NEMA SUCA NA ZEMLJI !!

    Prodaješ priču o skrušenosti za vrijeme Korizme. Zar ljudi ne bi trebali uvijek biti skrušeni,dostojanstveni, nalik Stvoritelju. Stvorio nas je na svoju sliku. A mi mu, po tebi i po još nekima, trebamo biti slični samo za vrijeme Korizme. Marijana, Marijana. Zar misliš da smo Bogu dragi samo zato što 40 dana ne popijemo niti jedno pivo, a onda ostalih 320 “ločemo k’o pesi” ?? Greška za greškom. Dupla “greška u koracima”.

    Osuđuješ i artiste koji dolaze zabavljati lokalno pučanstvo, koje ih uredno snima svojim mobilnim igračkama. Opet se stavljaš u ulogu suca. I uredno pričaš o moralu onih koji posjećuju sve to. Sudiš ljudima koji različito razmišljaju od tebe. Sudiš ljudima koji ti ništa nisu skrivili. Zar je drugačije razmišljanje grijeh? Želiš li da o tvojim pogledima na svijet sude ovi koje si “uredno” napala? Namećeš ljudima svoja promišljanja i svoje stilove življenja. Ne zaboravi, i to je bogohuljenje! Kad dođeš Bogu na istinu, odgovarat ćeš za to, bez obzira što si “k’o biva” skrušena u ove dane.

    Kažeš da dolaziš iz “naše” nam prijestolnice, Zagreba. Velikog Zagreba. Draga Marijana, mlado si biće, ne dozvoli sebi da bude po onoj “magare u Zagreb – magare iz Zagreba”. Sjeti se kako počinje UN povelja o pravima i slobodama čovjeka. Sjeti se da si stvorena iz praha i da ćeš se u prah i vratiti. I ne igraj se suca, ne stoji ti ! Ne sudi “razvratnim” duvnjacima, možebitnim (najvjerojatnije)pustinjacima, ostavljenim i od okolnoga svijeta i od svojih domicila. Pusti nam da se polako i umiru gasimo na ognjištima predaka. Sudaca nam je ionako dosta za vjeke vjekova.

    Amen

  6. Načitao sam se raznih gluposti al ovakvo nešto još nisam pročitao. Korizma je vrijeme odricanja i odreći se izlaska van je jedna od glupljih stvari. Kome je najveći porok izlazak vanka ja ću ga odmah proglasiti svetim. Čuj kraj ovoliko grijeha koje svakodnevno radimo mi bi se trebali odreć izlaska van?? I šlag na kraju, neka si ti nama halalila a pričaš o Korizmi :) presmješno haha.

  7. Žao mi je što ovo moram napisati: Nešto najgluplje što sam ikada pročito… ako želite the vam portal ide naprijed morate pod HiTNO izbaciti ovake gluposti! Totalno amaterski I neprofesionalno!

  8. Žao mi je što ovo moram napisati: Nešto najgluplje što sam ikada pročito… ako želite the vam portal ide naprijed morate pod HiTNO izbaciti ovake gluposti! Totalno amaterski I neprofesionalno!

    • a sritnica bas mi te zao samo neznam kako je tebe privarilo da izades i vec zamisljam scenu da si osvanula u kaficu cekajuci da se mater ustane i otkljuca kucu jbg osto kljuc

  9. Svima je vidljivo kako žive naše gazde, (problemi sa alkoholom, obitelji, drogom) te njihova pohlepa za što bržom zaradom na što nelegalniji način (tocenje falš alkoholnih pića na bazi šljive ili loze, plaćanja najminimalnijeg poreza, što više izrabljivanje radnika…) tako da od njih osobno niti ne očekujem ništa pozitivno, a njihova sreća je njihova stvar. Svak ima izbor al, cilj ovog teksta i mog odgovora je da se bar nekim ukaže na neka pogrešna djelovanja ili ponašanja, teško je danas uspit u bilo čemu a pogotovo u nekim ljudskim i vjerskim načelima. Mare veliki pozdrav :-)

    • Odricanje od alkohola i opijanja u korizmi samo radi korizme nema nekog smisla. Samo se dobije to da se na Uskrs svi "ubiju" u alkoholu te i danima poslije se nadokanđuju "propušteni" izlasci. Cilj nekog odricanja u korizmi je da nas to potakne da cijele godine budemo umjereni u svemu, a ne da samo čekamo kad će Uskrs da se opet napijemo, pođemo pušiti, jesti slatko ili ostale stvari kojih se odričemo u korizmi.

    • Odricanje od alkohola i opijanja u korizmi samo radi korizme nema nekog smisla. Samo se dobije to da se na Uskrs svi "ubiju" u alkoholu te i danima poslije se nadokanđuju "propušteni" izlasci. Cilj nekog odricanja u korizmi je da nas to potakne da cijele godine budemo umjereni u svemu, a ne da samo čekamo kad će Uskrs da se opet napijemo, pođemo pušiti, jesti slatko ili ostale stvari kojih se odričemo u korizmi.
      Za mene odricanje od izlazaka u korizmi i nema baš nekog smisla, isto tako odricanje od cigara i ostala standardna odricanja nemaju smisla, ako ih radimi samo zato da bi mogli reći da smo se nečega odrekli u korizmi.

    • Odricanje od izlazaka na bučna mjesta, i sve što s njima ide u paketu nema smisla? Pa zar Korizma nije neki početak življenja boljeg života kojeg bi trebali nastaviti i nakon Uskrsa? I zar nisu svi ti poroci kojih smo se pojedini odrekli također i neke stvari koje nam se ne sviđaju kod nas sami pa ih se uz pomoć Svevišnjeg pokušavamo riješit?

    • Nemoj basati, izlaženje samo po sebi nije nikakav porok, nego način opuštanja i zabave. NApiti se jednom tjedno je zabava, svaku večer u birtiji je porok koji nema veze s izlaženjem nego s načinom života.

    • Kritiziranje gazda zbog ponude izlazaka u korizmi, odnosno privlačenje mladih na izlaska sama po se kaže da je izlaženje porok.
      To što se neko kad se napije tuče, razbija nije krivica pića, nego toga općeg mišljenja da je faca onaj tko je jači, tko može više popiti. Dakle probelm je što su se društvene vrijednosti izokrenule, a ne izlaženje u korizmi.

  10. čemu ovaj tekst!Šta si ti neka časna sestra? Duvno je odavno moralno propalo, bez obzira jel to korizma ili nije. Mi smo samo korak bliže ka dnu ili se već duže vrijeme valjamo u njemu.

  11. Je li moguce the mi je autorica clanka direktno dala do znanja the su izlasci porok? Znaci li to the sam gresnica ako izlazim za vrijeme korizme, a redovno postim u istoj? Po meni, je bitno the se u korizmi individua odrekne necega do cega joj je stalo, tako the je nebitno raspravljati jesu li izlasci porok ili ne, a kamoli the se kroz clanak namece sto je porok, a sto ne. Netko se odrekne izlasaka, a netko npr. cigara, slatkisa…Nadalje, gdje je nestala novinarska objektivnost? Mozda nestane gresnika ako se Duvno okruzi visokim zidinama bez mogucnosti ulaza/izlaza :D

Komentiraj